Hetsig dag!

Tjo! idag så vaknade man upp vid Gabbi. Vi red Cormant lite, sen åkte jag hem för jag skulle och fira min moster. Sen så åkte vi till mormor och då ringer det i mammas mobil och så säger hon att det var tre hästar ute på 62:an och sprang, vi tänkte ja men det är nog inte våra för det var borta vid pustbackarna. Men så var det ju en fjording och två små som var ute. Så det var bara att sätta sig i bilen, hastigheten som var dit ska vi inte prata på. När vi kom dit så såg vi inga hästar inga spår. Mamma sa att vi skulle åka hem och sätta på oss mera kläder, då såg vi spår nere i diket längst vägen. När vi kommer hem så stog det en röd bil vid garaget. Jag och Mia sprang till stallet för att kolla till de andra hästarna och där stog stod alla hästarna och åt hö. Det var två stycken som hade lockat ner dom och gett dom hö och sett till att de stannade där. STORT TACK! Till alla som hjälpte till.

Nu har de husaresst när vi är borta. För det var TREDJE gången idag som dom sprängde hagen.

//MB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0